Sense Cloud Service v1.2.11.1

Frequently Asked Questions Stel een vraag
Je kan op twee manieren een nieuw Object aanmaken: Optie 1: Wanneer er vanuit Exact een Artikel is verkocht dat staat gekenmerkt als een service object wordt deze automatisch aangemaakt in het systeem. Bij deze optie hoeft de medewerker niets te doen. Optie 2: Handmatig een Object aanmaken gaat als volgt: - Vanuit de klant kaart waar het nieuwe object is geïnstalleerd klik je op object toevoegen/plaatsen. - Kies in het dialoog het artikel dat is verkocht (dus het verkochte artikel) - Klik op Object Toevoegen - Vul in het vervolg scherm het serienummer in (of laat deze genereren) - Klik op Opslaan
(onderstaande kan alleen uitgevoerd worden door uw systeembeheerder op de server) Het is mogelijk dat de service niet langer verbonden is doordat bijvoorbeeld het internet tijdelijk niet beschikbaar was. Om deze te herstarten ga je naar het programma services.msc en herstart de service genaamd "Sense Sync Service". Mocht de service vastlopen op de status "Wordt gestopt"dan kan je het volgende doen. Ga naar het taakbeheer en beëindig het proces "Sense.Sync.Service.exe". Daarna kan via services.msc de service in kwestie zoals hiervoor beschreven gestart worden.
Dit kan door met een asterisk (sterretje) voor en/of na de tekst te zetten. Zet u alleen het sterretje na de tekst dan wordt er van uitgegaan dat de omschrijving begint met de tekst. Mocht dit ergens midden in de omschrijving staan kunt u zowel een asterisk ervoor als erna zetten (dit geeft de meeste resultaten) dus bijvoorbeeld: *test*
U gaat naar de verzamelopdracht en opent de verzamelopdracht waar het servicerapport aan toegevoegd moet worden. Rechts boven klikt u dan op "Servicerapport toevoegen" en kiest het gewenste servicerapport
Dit kan door de planner gedaan worden door het servicerapport te bewerken en te klikken op de knop "Vragenlijst koppelen"
https://www.sense-cloud.nl/wp-content/uploads/2018/08/Installatie-Sense-Cloud-Service.pdf
Dit kan via de menukeuze voor "verzamelopdrachten" waarbij u de bewuste verzamelopdracht aanklikt en dan klikt op Download PDF maar het snelste en meest stabiele is om via de knop "Rapportage" alles op het scherm te tonen en dan kiezen voor CTRL-P in je internet browser om dit te printen naar een normale printer of een PDF printer als het een PDF dient te worden. Helaas kost het genereren van een PDF via de knop daarvoor te veel tijd en is iets waar we in de toekomst verder naar zullen kijken om dit anders op te lossen.
Ga in Exact naar "Order - Invoer - Leveringen" en vul boven een magazijn in indien mogelijk. Klik daarna op de knop "Nieuwe Retouren". Kies vervolgens de klant waar het om gaat en druk daarna op de "Tab" toets op het toetsenbord. In het popup scherm wat dan verschijnt vul je het ordernummer in van de order die foutief geleverd is. Kies daaronder de orderregels die volledig of gedeeltelijk geretourneerd moeten worden. Door de "CTRL" toets ingedrukt te houden kunt u meerdere regels kiezen. Haal in het volgende scherm het vinkje weg bij "Te leveren" en corrigeer eventueel de aantallen naar het aantal wat gerourneerd dient te worden (dit is automatisch het volledige aantal van die orderregel) en kies voor "Verwerken" en druk de retourslip uit via "Start". Verwijder daarna de faktuur die al aangemaakt is bij "Factuur - Invoer - Facturen". Deze kan daarna via Order - Invoer - Afdrukken/Vewerken" middels de knop "Afdrukken" mits er een vinkje staat bij "Facturen genereren" opnieuw aangemaakt worden.
Als de order per abuis al gefactureerd is in Exact dient een creditnota aangemaakt te worden via "Factuur - Invoer - Facturen - Creditnota". HIerbij kun je er ook voor kiezen om de daarbij ook weer een nieuwe faktuur aangemaakt wordt die je op een later tijdstip dan alsnog kunt verwerken.
- Voor de koppeling naar Exact Globe dient u te beschikken over de Exact Connectivity client - U dient te werken met Firefox, Google Chrome, MS-Edge of MS-Internet explorer - Windows PC - Android telefoon/tablet of Iphone/Ipad met Google Chrome/Safari - -
Om automatisch uren te boeken op de verkooporder kunt u het volgende doen: Ga naar Stamgegevens -> Bedrijfsinstellingen -> Servicerapport type(s) en materialen Klik op het potloodje achter het service type waar je uren op wilt boeken Vul: “Exact Uurcode Artikel” in met een geldige ItemCode in van een uur artikel (deze moet de eenheid uren hebben. Indien het artikel deelbaar is zal deze ook worden als deelbaar worden gefactureerd als het artikel niet deelbaar is zal deze automatisch afronden naar het dichtbij zijnde hele getal. Indien u de uren enkel wenst te boeken maar niet wenst te factureren kan je “Uren tegen nul factureren?” op on zetten.